Voor Het Groen Gasthuis is kwaliteit belangrijk: kwaliteit in zorg, bedrijfsvoering en in samenwerking met familie en professionele partners. Verbinding met alle partijen rondom onze bewoners geeft een solide basis aan goede en veilige zorg, met oog voor onze bewoners en een betekenisvol leven.
Het Groen Gasthuis neemt sinds 2022 deel aan Waardigheid en Trots – een programma van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) voor liefdevolle zorg aan ouderen. Dit programma is gestart om een extra boost te geven aan de kwaliteit van zorg in verpleeghuizen waarvan de basiszorg op orde is. Door onze deelname aan dit programma is Het Groen Gasthuis actief bezig met het kwaliteitsdenken. Door middel van enquêtes onder onze belangrijke partners, door scans en audits van onze zorg en bedrijfsvoering blijven wij alert op de kwaliteit van ons Gasthuis, mogen wij trots zijn op onze sterke punten en hebben we handvatten waar onze verbeterpunten liggen.
Zorgorganisaties zijn verplicht om vanuit een kwaliteitskader verpleeghuiszorg jaarlijks een kwaliteitsverslag aan te leveren. In ons jaarlijkse kwaliteitsverslag vindt u informatie over hoe we met kwaliteitsthema’s bezig zijn en welke resultaten we hebben bereikt.
Meer informatie over het kwaliteitskader vindt u ook op www.zorginstituutnederland.nl
Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over de zorg en dienstverlening die wij bieden. Graag lossen wij uw klacht en kritische feedback naar wederzijdse tevredenheid op. Het Groen Gasthuis is aangesloten bij branchevereniging SPOT, die voor al haar leden de behandeling van klachten organiseert. In bijgaande documenten kunt u meer lezen over het indienen van een klacht.
Het Groen Gasthuis heeft een vertrouwenspersoon aangesteld waar medewerkers en vrijwilligers terecht kunnen voor meldingen over ongewenst gedrag. De rol van de vertrouwenspersoon is onafhankelijk en garandeert absolute vertrouwelijkheid. Ons Protocol Vertrouwenspersoon vindt u hier.