Kwaliteit
2839
page-template-default,page,page-id-2839,bridge-core-1.0.7,ajax_updown_fade,page_not_loaded,,qode-theme-ver-18.2.1,qode-theme-bridge,qode_header_in_grid,wpb-js-composer js-comp-ver-6.0.5,vc_responsive
 

KWALITEIT



De 10 Klantbeloftes

Het welzijn van onze bewoners staat bij Het Groen Gasthuis voorop. Welbevinden gaat over gelukkig zijn, over gezien worden, over samenzijn-momentjes, over lekker eten, actief kunnen zijn, een professionele organisatie, deskundige blik, een veilig gevoel.

Dat welzijn van onze bewoners streven we na met ons beleid over Kwaliteit van Zorg. Sinds 2022 werken we met de kwaliteitsmethodiek ‘De 10 klantbeloftes’ van Kwaliteit@, een organisatie voor Welzijn in de zorg. Daarmee committeren wij ons aan strenge regelgeving en eisen om de kwaliteit van zorg en welzijn voor onze bewoners te bewaken. Dat doen wij met ons professionele zorgteam, met familie en vrienden, met onze vrijwilligers, met onze schoonmaakmedewerkers en onze kok. Met professionele kennis, betrokken aandacht en een warm hart voor onze bewoners willen wij er 24 uur per dag voor hen zijn.

De 10 klantbeloftes zijn geschreven door de ogen van de bewoner. Wat ze precies inhouden, kunt u hieronder lezen.


Waardigheid en Trots

Om onze kwaliteit te borgen werken wij samen met diverse professionele partners. Verbinding met alle partijen rondom onze bewoners geeft een solide basis aan goede en veilige zorg, met oog voor onze bewoners en een betekenisvol leven.


Het Groen Gasthuis neemt sinds 2022 deel aan Waardigheid en Trots – een programma van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) voor liefdevolle zorg aan ouderen. Dit programma is gestart om een extra boost te geven aan de kwaliteit van zorg in verpleeghuizen waarvan de basiszorg op orde is. Door onze deelname aan dit programma is Het Groen Gasthuis actief bezig met het kwaliteitsdenken. Door middel van enquêtes onder onze belangrijke partners, door scans en audits van onze zorg en bedrijfsvoering blijven wij alert op de kwaliteit van ons Gasthuis, mogen wij trots zijn op onze sterke punten en hebben we handvatten waar onze verbeterpunten liggen.



Kwaliteitsverslag

Zorgorganisaties zijn verplicht om vanuit een kwaliteitskader verpleeghuiszorg jaarlijks een kwaliteitsverslag aan te leveren. In ons jaarlijkse kwaliteitsverslag vindt u informatie over hoe we met  kwaliteitsthema’s bezig zijn en welke resultaten we hebben bereikt.
Meer informatie over het kwaliteitskader vindt u ook op www.zorginstituutnederland.nl


Klachtenregeling

Het kan voorkomen dat u ontevreden bent over de zorg en dienstverlening die wij bieden. Graag lossen wij uw klacht en kritische feedback naar wederzijdse tevredenheid op. Het Groen Gasthuis is aangesloten bij branchevereniging SPOT, die voor al haar leden de behandeling van klachten organiseert. In bijgaande documenten kunt u meer lezen over het indienen van een klacht.

Informatiefolder indienen klacht

Klachtenregeling SPOT


Vertrouwenspersoon

Het Groen Gasthuis heeft een vertrouwenspersoon aangesteld waar medewerkers en vrijwilligers terecht kunnen voor meldingen over ongewenst gedrag. De rol van de vertrouwenspersoon is onafhankelijk en garandeert absolute vertrouwelijkheid. Ons Protocol Vertrouwenspersoon vindt u hier.